Let’s go!

Boze mail van klant
 Jep, het is tijd. Tijd voor de leukste, én langste blog van het jaar denk ik. Vorige week heb ik jullie laten weten dat deze blog over de slechte recensie zou gaan die HipHaar op Facebook heeft gekregen. Ik ga er vanuit dat jullie deze inmiddels hebben gelezen, maar mocht dit niet zo zijn, don’t worry. Ik zal ‘m zin voor zin voor je uitpluizen. Als bedrijf zijnde moet je (vind ik) namelijk altijd professioneel blijven, wat je soms ook voor nare uitspraken naar je hoofd gesmeten krijgt. Echter, is dit mijn persoonlijke blog. Een blog die ik uit mijn eigen naam schrijf. Dat houdt in dat ik dus lekker op z’n Steefs mag gaan schrijven. Want hé, kun je het niet aan? Dan staat daar rechts boven in beeld een kruisje waar je op kunt klikken en dan ben ik weg. Via deze blog wil ik mijn frustraties kwijt, maar ik zal verder niet op reacties reageren. Anders zijn we denk ik tijdens mijn zwangerschapsverlof nog bezig. Dus laten we beginnen zou ik zeggen!!
Ik heb het geluk dat ik ontzettende fijne klanten heb. Mijn vaste klanten zijn echt werkelijk waar toppers. Waarmee ik (naar mijn idee) stuk voor stuk een bijzondere band heb. Een band waarbij je alles met elkaar kunt bespreken en er van beide kanten veel begrip is. Dit is soms ook mijn valkuil, ik zie mijn klanten niet als klanten, maar als lieve, trouwe schatjes waar ik soms ook wel eens gewoon afstand zou moeten nemen. Zo ook bij de desbetreffende klant ‘K.’ die de slechte recensie heeft geschreven.
Ze was nu een aantal maanden klant, en elke keer als ze er was was het heel gezellig en had ik dan ook geen voorgevoel of iets dergelijks. Tot ik vorige week een onprettig berichtje kreeg. Zo’n bericht waar eigenlijk net niets vervelends in staat, maar je er toch een rot gevoel van krijgt. Ik dacht nog, ach, zijn vast die stomme hormonen weer. Laat het even bezinken. Daarna ben ik het gesprek aangegaan wat op bizarre beschuldigingen uitliep. Er werden zulke vreemde dingen geëist dat ik het gesprek heb beëindigd omdat er niet normaal te communiceren viel. Ik wil vooral doorgaan op de recensie, omdat die openbaar is geschreven en de mails niet. Na dat het gesprek via de mail helemaal spaak liep kwam natuurlijk die recensie. De recensie kun je dus lezen op onze Facebook pagina, maar ik zal ‘m ook als foto toevoegen.
Dan nu: DE RECENSIE
Als eerste schrijft ze dat ik er niet was. Kijk, daar gaat het al mis. Ik was er inderdaad niet. En ik zal je vertellen waarom niet. Zoals jullie weten werk ik niet op zaterdag, laat staan op een zaterdag in mijn zomervakantie. Maar voor haar maakte ik elke keer weer een uitzondering. Zij mocht wel op zaterdag komen, zo ook de zaterdag ín mijn zomervakantie. Ze had om 10u een afspraak. Ik was nog even om boodschappen, zij was te vroeg. Desalniettemin zijn we gewoon om 10uur gestart, dus wat was haar probleem ook al weer?
Dan schrijft ze dat ik het ‘in een halfuur eruit en erin heb gezet’. Dit vond mevrouw schijnbaar te snel. Nou, ik doe dit werk al heel wat jaren en mijn snelheid is mijn kracht. Als je liever 4,5u bij de kapper zit, be my guest maar val mij niet lastig met dit soort onzinnige dingen alsjeblieft.
Nu komt eigenlijk wel het grappigste van het verhaal: ze beweert dat ik haar heb geadviseerd om haar donkere uitgroei van 10cm zelf blond te verven met een pakje van de drogist. Jaaaaaaa hilarisch dit!! Als je dit soort beschuldigingen naar je hoofd krijgt wordt het echt allemaal heel geinig kan ik je vertellen. Dan valt je mond open en denk je een heleboel dingen kan ik je vertellen. De mensen die mij kennen weten dat ik verf van de drogist vervloek! Evenals de stijltangen van de Kijkshop, shampoo van L’Oréal  e.d.. Mijn slogan is ook altijd:  waarom €700 aan je haar uitgeven en dit dan verpesten met een verf van een tientje? Ik adviseer mijn klanten altijd om naar een salon te gaan, ik werk zelf nauw samen met 2 salons waar mijn klanten altijd terecht kunnen. En als klanten zelf handig zijn, haal ik voor hun verf bij de kappersgroothandel zodat er met goed spul gewerkt wordt. Want jongens, ik heb er toch geen reet aan als iemand met die kut verf van het Kruidvat mijn mooie Weaves verziekt? Precies. Dus laten we het hier ook niet meer over hebben.
Dan komen we op het stukje ‘werkelijke probleem’. De dame in Kwestie beweert dat haar mat na 1,5 week los zat. Dit is natuurlijk super vervelend, maar het komt helaas wel eens voor. Het haar zit namelijk 24/7 op je hoofd en heeft veel te voortduren. Soms kun je door het kammen of verkeerd wassen het draadje breken, waardoor de mat los hangt. Dit is iets wat mij 1 minuut kost (of misschien maar 20sec omdat ik zo rete snel ben), en waar mijn klanten altijd welkom voor zijn om kosteloos vast te laten zetten! Maar goed, het zat dus los. Ze is toen op eigen initiatief naar een andere kapper gegaan (welke natuurlijk véél beter was dan ik volgens haar), en verwachtte van mij dat ik haar geld terug zou storten omdat ze extra kosten had gemaakt. Ja, ook hier moest ik erg hard om giechelen. Ik heb haar er natuurlijk op gewezen dat ik graag van het probleem af had geweten vóórdat ze op eigen houtje naar andere salons zou gaan zodat ik het voor haar kon oplossen. En daar kreeg ik als reactie op dat ze dan wel wilde komen (dit snapte ik niet, want het was toch zo goed vast gezet nu door de andere salon?) maar dat ze dan verwachtte dat ik haar reiskosten van €40 zou vergoeden. Whhihihihi! Toen wilde ik vragen of ik misschien ook haar kerst cadeaus voor haar familie moest betalen, maar dit heb ik toch maar voor mijzelf gehouden. Ze woont namelijk verder weg en heeft hier familie. Zij vond dat ‘ik wist dat ze daar woonde dus haar tegemoet moest komen’. Dat is natuurlijk gekkigheid hé jongens. Ik zit in Kapelle, en daar heeft ze bewust voor gekozen.
Als allerlaatste schrijft ze dat ze €900 kwijt is. Klinkt lekker schokkend natuurlijk. Maar als je een set haar van €750 aanschaft en daarna je haren een aantal keer laat herplaatsen is dat een leuke rekensom natuurlijk. Als ik ga optellen wat ik het afgelopen half jaar aan vreten heb uitgegeven krijg ik een hartverzakking! De weegschaal trouwens ook. Maar goed, voor de mensen die denken dat ik het geld dat jullie afrekenen in mijn zak steek, helaas!! Dan woonde ik wel in een villa. En had ik een hondenuitlaatservice. En een Nanny op afroep. En een kok. En een poets. En een tweede man. Nee grapje, die ene is meer dan genoeg.
Het haar is voor mij namelijk net zo duur als voor jullie, ik verdien mijn boterham dan ook met het herplaatsen. Jullie gaan ook naar je werk om betaalt te krijgen, toch? Precies. Ik ook. Maar op de een of andere manier moet je, als je voor jezelf werkt, je altijd verantwoorden voor je salaris ofzo. Ik heb dat nooit begrepen. En ik zal even een kleine greep uit alle kosten nemen die ik nog moet afdragen van het bedrag dat jullie afrekenen:
– materiaal kosten
– Belasting
– Btw
– Pensioenopbouw
– Ziektekosten
– Vakantiegeld
– Derving (diefstal)
– Oja, de ruimte waar ik jullie in ontvang stond er ook niet uit het niets.

Dit begrijpen jullie, dat weet ik. Daarom doe ik voor jullie ook altijd graag wat extra’s. Ik hoop dat jullie kunnen beamen dat service iets is waar HipHaar absoluut voor staat. Dit is iets wat wij namelijk heel belangrijk vinden! Dus dat zij schrijft dat ik niet ‘een klein stukje service kon geven’ ging dan denk ik toch over die kerstcadeau’s die ik niet voor haar wilde betalen.

Boze mail van klant